Hero Image
- Josef Remeš

Hybridní vizitka

Tip, jak si předávat kontakty v dnešní digitální době, pomocí tzv. hybridní vizitky.

Vizitka

Vizitka, informační prostředek, který nám slouží již od 18. stolení k předání kontaktních údajů protistraně či k marketingovým účelům. Lze ji uchopit na tisícero způsobů, můžete ji mít vytisknutou na papíře, plastu, vygravírovanou do dřeva či kovu, prostě její ztvárnění se meze nekladou.

Za dobu mého působení v různých pozicích jsem vystřídal řadu vizitek, většinou v papírové podobě a klasického střihu, tzn., nějaké to logo, jméno a kontaktní údaje. Vyzbrojen stylovým vizitkářem či místem v peněžence pak člověk v rámci obchodních jednání a networkingu vyrážel navazovat nové kontakty. S postupem času, kdy vám projde rukama řada vizitek, vy je musíte přepisovat, skenovat či jiným způsobem zpracovávat, člověka se začíná vkrádat myšlenka, nešlo by to jinak a lépe? A tak jsem začal hledat cestu, jak na to.

Věděli jste, že vizitky byl používány v aristokratických kruzích jako návštěvní karty a její počátky sahají až do středověku, kdy v 15. století, v Číně byly kaligrafovány na hedvábí nebo rýžový papír a že do Evropy tento nápad přivezl pravděpodobně Marco Polo?

Co mě trápilo?

  • Papír ... Prostě mi bylo líto těch stromů a vědomí toho, že po přepisu údajů většina vizitku stejně vyhodí mé enviromentální svědomí prostě tížilo.
  • Aktualizace údajů ... S každou změnou je potřeba spustit proces úpravy vizitky, zadání do tisku atd.
  • Rozšířené údaje ... Někdy toho na vizitce chcete mít víc, třeba odkazy na sociální sítě, logo firmy či vaši profilovku aj. Jenomže, když to vše dáte na klasickou papírovou vizitku, tak je to pak mnohdy přeplácané.
  • Různé role ... Jsou situace, kdy můžete být ve více rolích a každá z rolí má své kontaktní portfolio, tj. stejné jméno, avšak jinou webovou stránku, telefon, odkazy na sociální sítě. A hledat v portfoliu vašich vizitek tu pravou, která se hodí pro danou situaci a kontakt, prostě nechcete.
  • Snadná předatelnost ... Cesta předání kontaktních údajů je zbytečně dlouhá „předání vizitky – uložení do kapsy – přepis a synchronizace do adresáře kontaktů“, nešlo by to na „jeden klik“?

Klasické vizitky

Jak jsem to vyřešil?

Dlouho jsem bádal, jak být co nejoriginálnější a jak se odlišit, avšak minimalismus zvítězil. Zůstal jsem u klasiky a nechal jsem si udělat vizitku, na které je mé jméno, profilovka, obsahuje NFC čip a na zadní straně je QR kód, nic víc.

Tím, že jsem chtěl mít vizitku na delší dobu, tak jsem na ní ponechal pouze jméno a profilovou fotku. To dle mého bohatě stačí a vše podstatné je uloženo v NFC čipu. Osobně doporučuji mít na vizitce fotku, či profilovku. Lidé jsou vizuální a snadněji si vás pak zařadí, spojí s konkrétním jednáním, projektem či možností spolupráce.

Hybridní vizitka

QR kód je umístěný na zadní straně, aby nerušil první dojem při předávání vizitky. Je to taková záloha, kdyby NFC čip nefungoval, nebo protistrana neměla na telefonu NFC čtečku.

Vizitka je z plastová a má formát platební karty, takže se hezky vejde do peněženky a máte o pár gramů méně, neb nepotřebujete vizitkovník. Pro materiál vizitky jsem zvolil plast s matným stříbrným podkladem, aby na něm vynikl barevný tisk. Je však možné šáhnout i po exkluzivnějších materiálech jako např. dřevo, bambus nebo kov.

Jak to funguje?

Funguje to, jak by řekli brňáci, co jezdí MHD ve stylu „pípni a jeď“. Tzn., přiložíte vizitku k telefonu a automaticky se zobrazí výzva k zobrazení kontaktu, který si můžete na jedno kliknutí přidat do svého adresáře. Protějšek vás tak má v kontaktech na první dobrou a nemusí nic přepisovat. Co na tom oceňuji je to, že protistrana nemusí mít žádnou další apliakci, stačí jen, aby měla přístup k internetu, neboť je přesměrována na váš aktuální kontaktní profil a ten si přidá.

Přidání kontaktu

Na vizitce je možno mít nastaveno více kontaktních profilů nebo např. social builder, mezi kterými přepínáte dle potřeby a situace. Pokud tedy potřebujete změnit profil vizitky, tak v telefonu a podpůrné aplikaci si přepnete mezi již vytvořenými profily a změna se provede okamžitě.

Přepnutí profilu vizitky

P. S.: Má to i „stinné“ stránky, a to, když vizitku pošlete do pléna nebo dáváte z ruky, tak nesmíte lidem zapomenout říct, aby vám vizitku vrátili. 😉

Chcete ji taky?

  • Služeb, které nabízí digitální vizitku je vícero. Já hledal nějakou již zavedenou, a tak jsem zvolil britskou V1CE. Existují ale i jiní dodavatelé této služby a můžete dohledat i české dadavatele.
  • Po objednání a zaplacení vám přijde návod a odkaz průvodce pro design karty, kde si nahrajete, jak chcete, aby karta vypadala, po kontrole a potvrzení z vaší strany je karta zadána do výroby.
  • Pro správu karty máte obvykle u zvolené služby účet, skrze nějž můžete řešit design obsahu karty a přepínání mezi aktivními kontaktními profily.
  • Kolik mě to stálo? Cca 1 600 Kč.

Pár tipů

  • Dodatečné poplatky ... Každá služba může mít nějaké omezení. Mrkněte, zdali u vámi zvolené není nějaký poplatek, předplatné. U V1CE jsem zatím žádný nenalezl, resp. zpoplatněné mají prémiové služby pro sledování leadů nebo pokročilé akce jako např. link tree. Já osobně jejich prémiové služby nevyužívám a žádné omezení nepociťuji.
  • Podporované telefony ... Dnes již většina telefonu podporuje NFC, nicméně ověřte si jaké telefony jsou pro využití služby podporovány. Např. zdali je podporován jak Android, tak iOS. Měl by to být standard, ale jistota je jistota.
  • Často kladené dotazy ... Doporučuji si projít často kladené dotazy, kde jsou vysvětleny klíčové věci, související se službou (práce s kartou, kompatibilita, bezpečnost, ...).
  • Potřeba aplikace ... Ověřte si, zdali pro to, aby si mohla protistrana přidat váš kontakt není potřeba žádná aplikace. Pokud ano, tak je to špatně, neb je to zbytečná bariéra.
  • Nákup ... Pro nákup u V1CE můžete použít můj referral odkaz V1CE na 20% slevu (funkčnost negarantuji).
  • Alternativy ... Lze to řešit i jinými způsoby, např tím, že si vytvoříte v generátoru QR kódů kontaktní vizitku, uložíte ji jako obrázek do telefonu a tuto pak ukazujete protistraně namísto klasické vizitky.

Other Related Posts: